PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor

Under tre veckor i januari gjorde Ungdomsavdelningen PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor där vi marknadsförde våra verksamheter och evenemang som var på gång under kommande månaderna.

Under själva kampanjen så ställde vi frågan hur ungdomar såg på sin fritid. Finns det tillräckligt att göra på sin fritid? 623 svar kom in och 40% svarade ja på frågan, 23% svarade nej och 37% svarade varken eller.

Med chans att vinna biobiljetter kunde ungdomarna även ge olika förslag på evenemang som de ville se på Unga Magasinet. 117 förslag kom in! Vilka som vinner biobiljetter kommer att Unga Magasinet meddela inom kort.

Nästa gång ni ser Ungdomsavdelningen på era gymnasieskolor blir under mars månad. Då med nya tips på evenemang och nya undersökningar.

Relaterade inlägg

Sundsvalls kommun ska nu hjälpa unga till jobb och studier
besök 2544
Nu drar Sundsvalls kommun igång projekt Drivkraftspunkten för att hjälpa dig som ung, som inte avslutat gymnasiet eller står långt ifrån arbetsmarknad...
Sundsvalls kommun stänger vissa verksamheter torsdag 1 febru...
besök 321
Idag torsdag 1 februari är ALLA skolor i Sundsvall stängda, förutom förskolor och fritidshem på grund av väderläget. Därför har även vi i Ungdomsavdel...
Skatehallen i Sundsvall är en av de fyra bästa i Sverige
besök 380
Red Bull listar de bästa skatehallarna och har valt Drakstaden SSK i Sundsvall som en av de fyra bästa hallarna i Sverige. - Vad som är speciellt med...
Vad händer under sommarlovet 2017
besök 0
Äntligen dags för sommarlov! Vi fortsätter med Ung 2017, kostnadsfria aktiviteter för dig mellan 6-15 år! Men jag är ju sexton, tänker du? Ingen fara;...
Share

Kommentera detta

kommentarer