PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor

kampanj 2016

Under tre veckor i januari gjorde Ungdomsavdelningen PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor där vi marknadsförde våra verksamheter och evenemang som var på gång under kommande månaderna.

Under själva kampanjen så ställde vi frågan hur ungdomar såg på sin fritid. Finns det tillräckligt att göra på sin fritid? 623 svar kom in och 40% svarade ja på frågan, 23% svarade nej och 37% svarade varken eller.

Med chans att vinna biobiljetter kunde ungdomarna även ge olika förslag på evenemang som de ville se på Unga Magasinet. 117 förslag kom in! Vilka som vinner biobiljetter kommer att Unga Magasinet meddela inom kort.

Nästa gång ni ser Ungdomsavdelningen på era gymnasieskolor blir under mars månad. Då med nya tips på evenemang och nya undersökningar.

Relaterade inlägg

Fyra akter från Sundsvall vidare till UKM Riksfestivalen i A...
besök 193
Under helgen 20-21 maj anordnades Länsfestivalen för Ung Kultur Möts i Sundsvall. Ett 60-tal ungdomar från hela länet deltog med olika konstformer som...
Vad händer under sommarlovet 2016
besök 683
Äntligen dags för sommarlov! Världspremiär för Ung 2016, helt nya aktiviteter för dig mellan 6-15 år! Men jag är ju sexton, tänker du? Ingen fara; det...
Fritidsgården som skapar gemenskap och framtidstro
besök 100
En bra fritidsgård kan förhindra att ungdomar hamnar i utanförskap. Fritidsgården i Matfors har utsetts till Sveriges bästa. Gårdens verksamhet anses ...
Sociala investeringsfonden ger 11 miljoner kronor till fem p...
besök 241
11 251 000 kronor är summan som Sociala investeringsfonden har beviljat fem projekt inom Sundsvalls kommun med syfte att förebygga utanförskap, arbets...

Kommentera detta

kommentarer