PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor

kampanj 2016

Under tre veckor i januari gjorde Ungdomsavdelningen PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor där vi marknadsförde våra verksamheter och evenemang som var på gång under kommande månaderna.

Under själva kampanjen så ställde vi frågan hur ungdomar såg på sin fritid. Finns det tillräckligt att göra på sin fritid? 623 svar kom in och 40% svarade ja på frågan, 23% svarade nej och 37% svarade varken eller.

Med chans att vinna biobiljetter kunde ungdomarna även ge olika förslag på evenemang som de ville se på Unga Magasinet. 117 förslag kom in! Vilka som vinner biobiljetter kommer att Unga Magasinet meddela inom kort.

Nästa gång ni ser Ungdomsavdelningen på era gymnasieskolor blir under mars månad. Då med nya tips på evenemang och nya undersökningar.

Share Button

Relaterade inlägg

Nu är Trygghetsvärdarna på plats vid Navet
besök 144
Trygghetsvärdarna Sara Elf och Robert Lundqvist är nu på plats vid Navet där de kommer att bjuda på kaffe och diverse olika happenings under sommaren....
Sundsvalls gatuartister 2016
besök 1834
Nu är det äntligen sommarlov och Sundsvall kommun bjuder er på ett kulturellt inslag i form av 10 gatuartister som kommer att underhålla på gator och ...
Fyra akter från Sundsvall vidare till UKM Riksfestivalen i A...
besök 275
Under helgen 20-21 maj anordnades Länsfestivalen för Ung Kultur Möts i Sundsvall. Ett 60-tal ungdomar från hela länet deltog med olika konstformer som...
Vad händer under sommarlovet 2016
besök 1597
Äntligen dags för sommarlov! Världspremiär för Ung 2016, helt nya aktiviteter för dig mellan 6-15 år! Men jag är ju sexton, tänker du? Ingen fara; det...

Kommentera detta

kommentarer