PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor

Under tre veckor i januari gjorde Ungdomsavdelningen PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor där vi marknadsförde våra verksamheter och evenemang som var på gång under kommande månaderna.

Under själva kampanjen så ställde vi frågan hur ungdomar såg på sin fritid. Finns det tillräckligt att göra på sin fritid? 623 svar kom in och 40% svarade ja på frågan, 23% svarade nej och 37% svarade varken eller.

Med chans att vinna biobiljetter kunde ungdomarna även ge olika förslag på evenemang som de ville se på Unga Magasinet. 117 förslag kom in! Vilka som vinner biobiljetter kommer att Unga Magasinet meddela inom kort.

Nästa gång ni ser Ungdomsavdelningen på era gymnasieskolor blir under mars månad. Då med nya tips på evenemang och nya undersökningar.

Share Button

Relaterade inlägg

Nu är det dags för dig att söka sommarjobb 2017!
besök 0
Vi tipsar nu om olika slags sommarjobb som kanske passar och som du kan söka. Kanske du går i årskurs 9 och vill ta chansen att jobba lite i sommar....
Vad händer under sportlovet 2017
besök 1135
Här får du alla öppettider till våra anläggningar och tips på olika evenemang och aktiviteter för dig som är ung i Sundsvall under Sportlovet. Allt fr...
Stort intresse för Demokratidagen
besök 157
På torsdag den 23 februari är det dags för sjätte upplagan av Demokratidagen. Här kan du som är upp till 25 år både fråga och diskutera med politiker,...
20 ungdomar från Sundsvall och Lissabon lär sig ledarskap me...
besök 1192
Hur kommer 10 unga människor från södra Europa klara sig om de placeras i en rural-lantlig miljö i norra Sverige? Och tvärtom, hur agerar 10 unga männ...

Kommentera detta

kommentarer

Meny