PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor

Under tre veckor i januari gjorde Ungdomsavdelningen PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor där vi marknadsförde våra verksamheter och evenemang som var på gång under kommande månaderna.

Under själva kampanjen så ställde vi frågan hur ungdomar såg på sin fritid. Finns det tillräckligt att göra på sin fritid? 623 svar kom in och 40% svarade ja på frågan, 23% svarade nej och 37% svarade varken eller.

Med chans att vinna biobiljetter kunde ungdomarna även ge olika förslag på evenemang som de ville se på Unga Magasinet. 117 förslag kom in! Vilka som vinner biobiljetter kommer att Unga Magasinet meddela inom kort.

Nästa gång ni ser Ungdomsavdelningen på era gymnasieskolor blir under mars månad. Då med nya tips på evenemang och nya undersökningar.

Share Button

Relaterade inlägg

Nu kan unga i Sundsvalls kommun sms:a direkt till politiker ...
besök 88
Sundsvalls kommun har skapat en ny sms-tjänst för att enkelt kunna ta del av ungas åsikter i olika frågor. –Med”sms-panelen” kan vi politiker och t...
Vill du delta i ett volontärprojekt i Kaunas Nationalpark i ...
besök 286
Vi söker dig som är 20-30 år för att delta i ett volontärarbete i Kaunas, Litauen och projektet "Dare to Care" i 6 månader med start 1 april 2017. Äl...
Stor idé men liten plånbok?
besök 0
Nu kan du som är mellan 13-25 år söka ekonomiskt stöd för din idé! Samla gänget för att arrangera en konsert, gör en film, anordna en teaterförestä...
Nu öppnar Sportoteket för inlämning av idrottsutrustning
besök 106
Sportoteket har aldrig marknadsförts, ändå har det väckt ett stort intresse. Nu kan projektet i samarbete med Mitt Sverige Vatten och fritidsgårdarna ...

Kommentera detta

kommentarer