PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor

Under tre veckor i januari gjorde Ungdomsavdelningen PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor där vi marknadsförde våra verksamheter och evenemang som var på gång under kommande månaderna.

Under själva kampanjen så ställde vi frågan hur ungdomar såg på sin fritid. Finns det tillräckligt att göra på sin fritid? 623 svar kom in och 40% svarade ja på frågan, 23% svarade nej och 37% svarade varken eller.

Med chans att vinna biobiljetter kunde ungdomarna även ge olika förslag på evenemang som de ville se på Unga Magasinet. 117 förslag kom in! Vilka som vinner biobiljetter kommer att Unga Magasinet meddela inom kort.

Nästa gång ni ser Ungdomsavdelningen på era gymnasieskolor blir under mars månad. Då med nya tips på evenemang och nya undersökningar.

Share Button

Relaterade inlägg

20 ungdomar från Sundsvall och Lissabon lär sig ledarskap me...
besök 945
Hur kommer 10 unga människor från södra Europa klara sig om de placeras i en rural-lantlig miljö i norra Sverige? Och tvärtom, hur agerar 10 unga männ...
Vill du utveckla dina personliga ledaregenskaper?
besök 734
Ungdomsavdelningen bjuder in dig 16-20 år, som vill utveckla personliga ledaregenskaper, till kursen "Unga Ledare"! Vad är kursens mål? Ta tillvara...
Nu kan unga i Sundsvalls kommun sms:a direkt till politiker ...
besök 194
Sundsvalls kommun har skapat en ny sms-tjänst för att enkelt kunna ta del av ungas åsikter i olika frågor. –Med”sms-panelen” kan vi politiker och t...
Vill du delta i ett volontärprojekt i Kaunas Nationalpark i ...
besök 372
Vi söker dig som är 20-30 år för att delta i ett volontärarbete i Kaunas, Litauen och projektet "Dare to Care" i 6 månader med start 1 april 2017. Äl...

Kommentera detta

kommentarer