PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor

kampanj 2016

Under tre veckor i januari gjorde Ungdomsavdelningen PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor där vi marknadsförde våra verksamheter och evenemang som var på gång under kommande månaderna.

Under själva kampanjen så ställde vi frågan hur ungdomar såg på sin fritid. Finns det tillräckligt att göra på sin fritid? 623 svar kom in och 40% svarade ja på frågan, 23% svarade nej och 37% svarade varken eller.

Med chans att vinna biobiljetter kunde ungdomarna även ge olika förslag på evenemang som de ville se på Unga Magasinet. 117 förslag kom in! Vilka som vinner biobiljetter kommer att Unga Magasinet meddela inom kort.

Nästa gång ni ser Ungdomsavdelningen på era gymnasieskolor blir under mars månad. Då med nya tips på evenemang och nya undersökningar.

Share Button

Relaterade inlägg

Demokratisommarjobbarna undersöker sundsvallsbornas syn på k...
besök 51
Arbetet kring Sundsvalls kommuns nya kulturpolitiska strategi fortsätter. Nu åker åtta gymnasieungdomar ut i stadsdelarna för att samla in tankar och ...
Sundsvalls gatuartister skänker pengarna till Attention Sund...
besök 466
Vi är tio ungdomar anställda av Sundsvalls kommuns ungdomsavdelning för att sommarjobba som gatuartister i tre veckor. Vi underhåller på Sundsvalls ga...
Nu är Trygghetsvärdarna på plats vid Navet
besök 313
Trygghetsvärdarna Sara Elf och Robert Lundqvist är nu på plats vid Navet där de kommer att bjuda på kaffe och diverse olika happenings under sommaren....
Sundsvalls gatuartister 2016
besök 2141
Nu är det äntligen sommarlov och Sundsvall kommun bjuder er på ett kulturellt inslag i form av 10 gatuartister som kommer att underhålla på gator och ...

Kommentera detta

kommentarer