PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor

kampanj 2016

Under tre veckor i januari gjorde Ungdomsavdelningen PR kampanj på Sundsvalls gymnasieskolor där vi marknadsförde våra verksamheter och evenemang som var på gång under kommande månaderna.

Under själva kampanjen så ställde vi frågan hur ungdomar såg på sin fritid. Finns det tillräckligt att göra på sin fritid? 623 svar kom in och 40% svarade ja på frågan, 23% svarade nej och 37% svarade varken eller.

Med chans att vinna biobiljetter kunde ungdomarna även ge olika förslag på evenemang som de ville se på Unga Magasinet. 117 förslag kom in! Vilka som vinner biobiljetter kommer att Unga Magasinet meddela inom kort.

Nästa gång ni ser Ungdomsavdelningen på era gymnasieskolor blir under mars månad. Då med nya tips på evenemang och nya undersökningar.

Share Button

Relaterade inlägg

Demokratidagen 2017
besök 123
En dialogdag i Kulturmagasinet för unga och politiker i Sundsvalls kommun Varför? Dagen syftar till att skapa ett forum för samtal om hur unga upplev...
Opalen vill bryta barriärer mellan åldergränserna
besök 844
Opalen i Kvissleby har snart i 2 år arbetat med ett projekt som heter PROpalen. Projektet är ett samarbete mellan PRO, Opalens fritidsgård, Nivrenasko...
Unga Magasinet söker extrapersonal
besök 1835
Unga Magasinet är ett kommunalt drivet café för målgruppen 16-25 år, det är öppet 4 kvällar i veckan och är utöver själva caféet en arena för olika ku...
Nu firar Unga Magasinet 5 år!
besök 173
På bara några år har Sundsvalls unga mötesplats växt och blivit en varm och trygg oas där ungdomar både kan vara och verka. Verksamheten samlar ca 10 ...

Kommentera detta

kommentarer